חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין גירושין

תוכן עניינים

אם החלטתם שאין ברירה וחייבים להתגרש: אין ספק שמדובר באחת ההחלטות הכי קשות ורגישות שתעשו בחייכם. להתגרש זה לא רק תהליך משפטי ובירוקרטי אלא תהליך רגשי, נפשי, משפחתי וסופר מורכב שיש לנהל אותו בחכמה, ביעילות ובעדינות המתבקשת.

כך אנו במשרד עורך דין לענייני גירושין רועי גולדשטיין נכנסים לכל תיק גירושין, כדי לתת לכם את השירות המקיף, המדויק והטוב ביותר בראייה רחבה של התהליך ושל האינטרסים הספציפיים שלכם.

להליך הגירושין משמעויות רבות על המשך חייהם של בני הזוג. במסגרתו, נקבעים למשל זמני השהות עם הילדים, דמי המזונות, חלוקת הרכוש בין הצדדים ועוד שלל סוגיות ונושאים. לכן, חייב כל אחד מבני הזוג להיות מיוצג על ידי עורך דין גירושין מנוסה, אשר ישמור על הזכויות והאינטרסים של כל צד בהליך המשפטי הרשמי וגם בתהליך המעשי והרגשי בין בני הזוג שמפרקים את החבילה תוך חתירה לקבלת התוצאה הטובה ביותר בכל נושא עבור הלקוח או הלקוחה שלו, לאו דווקא על חשבון הצד השני בתהליך המורכב והרגיש הזה.

המונח המשפטי

ראשית נסביר את המשמעות המעשית של המונח המשפטי. הליך גירושים הוא הסיום והפירוק הרשמי של קשר הנישואים שבין הצדדים. לאחר השלמת ההליך, זוג שלפני כן היה נחשב נשוי מבחינת החוק, הגורמים הרלוונטיים השונים ולא אחת גם מבחינה דתית, יהיה נפרד.

גירושין מצריכים הסדרת היבטים חשובים רבים ומגוונים בין בני הזוג הנפרדים, בעיקר כאשר יש ילדים משותפים ורכוש משותף.

התהליך המשפטי של תיק גירושין

על פניו, ניתן בהחלט לומר כי תהליך גירושין הוא משהו ששני בני הזוג (עוד מעט לשעבר) עוברים ומבצעים יחד, כדי לפרק את הקשר בצורה רשמית וכמה שיותר מסודרת. אבל בפועל יש כאן גם היבטים פורמליים/משפטיים וגם אצל רוב הזוגות מדובר על תהליך משפטי להסדרת שלל המורכבויות והפרטים שהם פועל יוצא של הבחירה לפרק את מערכת הנישואים.

במהותו, התהליך המשפטי  מיועד להוות "גושפנקה" משפטית לסיום הרשמי של קשר הנישואים בין הצדדים. התהליך לרוב מתחיל בכך שאחד מבני הזוג, או שניהם, מגישים בקשה לגירושין לבן הזוג השני בערכאה המשפטית המתאימה (אזרחי או רבני בישראל) עם פירוט הסיבות ובעיקר התייחסות לנקודות המרכזיות כמו משמרות על הילדים, הסדרי ראייה, חלוקת רכוש וכו'.

שני הצדדים צריכים לחתום ולאשר את הסכם הגירושין, מה שיכול להיות בהסכמה ודרך תהליך של גישור מקצועי או פשוט בפגישות אישיות בליווי עורכי הדין של כל אחד מהצדדים או יכול להיות גם באמצעות מערכת בית המשפט במקרים בהם לא מצליחים להגיע להסכמות בדרך אחרת.

עורך דין מומלץ לגירושין
Image by Tumisu from Pixabay

תפקידו של עורך דין לענייני גירושין

עקרונית, אין חובה לבצע את התהליך בליווי צמוד של עו"ד לענייני גירושין עבור כל אחד מבני הזוג, למשל כאשר התהליך מבוצע בהסכמה, עם תקשורת טובה ועם הגעה להסכמות הדדיות בין בני הזוג המפרידים כוחות. אבל, טבעו של עולם הוא שלרוב זה לא המקרה.

מכאן שתפקידו של עו"ד גירושין הוא ללוות ולהדריך אנשים במסגרת תהליך הגירושין מבחינת זכויות, חובות, הכנה וחתימה על הסכמים, ייצוג מול עו"ד אחר, מול הצד השני בבית המשפט וכן הלאה. כל זאת תוך כדי שאמנם מדובר על תהליך משפטי, אך הוא ייחודי גם בכך שהוא מערב המון רגשות, קושי נפשי ורגשי והשפעה מהותית על חייהם של כל המעורבים, החל מבני הזוג הנפרדים עצמם וכמובן עד הילדים ויתר בני המשפחה. לכן עורך דין מומלץ לגירושין חייב להיות רגיש, אמפתי ויעיל ולא "לחפש" מלחמות מיותרות עם הצד השני…

לצד ליווי הצד אותו מייצג עורך הדין בתהליך, הוא מהווה גורם מקצועי מרכזי לגבי נושאים כמו הסדרת חובות, הסדרת חלוקת רכוש ונכסים בין בני הזוג הנפרדים, סיוע בהגעה להסכמות לגבי נושאים גדולים וקטנים כאחד וקידום ההיבטים הפורמליים הקשורים להפיכת הגירושין לסופיים ורשמיים מול כל המוסדות הרלוונטיים.

 

מתי לפנות אל עו"ד לענייני גירושין?

אין ספק שההחלטה להתגרש היא בראש ובראשונה החלטה רגשית. הרגע שבו בני הזוג מבינים כי הם לא מעוניינים להמשיך לחיות עוד יחד. עם זאת חשוב להבין, כי גירושין הם לא רק סיום קשר הנישואין, אלא הם הליך משפטי אשר יוכרעו בו סוגיות הרות גורל עבור בני הזוג.

לכן, ההחלטה האם להתגרש ומתי, חייבת להיעשות לאחר קבלת ייעוץ משפטי. משום כך, רצוי לפנות לעורך דין לענייני גירושין בשלב הראשוני ביותר, כבר כאשר שוקלים את האפשרות הזאת ובמקרים מסוימים ומורכבים במיוחד אפילו לפני שבני הזוג שוחחו על כך האחד עם השנייה.

תלוי בנסיבות המקרה, בהיקף ההסכמות בין הצדדים, במורכבות המקרה וכדומה, אך רצוי לקבל ליווי של עו"ד גירושין כבר מהשלבים הראשונים של ההליך, עוד לפני שהצד השני מודע עד הסוף לרצונכם.

עורך הדין ייתן ללקוח תמונה של מצבו המשפטי מבחינת חובות וזכויות, מידע על האופי, המשך והעלות המשוערת של הליך הגירושים ונתונים אלו יאפשרו ללקוח לקבל החלטה מושכלת באשר לתהליך.

לא פעם, אנשים מגיעים נחושים אל עורך הדין ובטוחים שברצונם להתגרש. אולם, בסיומה של הפגישה מבינים שאולי כדאי להם להמתין ולתזמן אחרת את מועד נקיטת ההליכים. במקרים אחרים קורה בדיוק ההפך, כאשר הלקוח מגיע מלא בחששות מפני ההליך ולאחר שנפגש עם עורך הדין, מבין כי אם יבחר בכך, באפשרותו להתגרש ולשמור על זכויותיו מול הצד השני בצורה מיטבית. לעיתים, יותר טוב ממה שחשב לעצמו מלכתחילה, לפני הפגישה.

נציין כי אפילו אם אתם נפרדים "בשלום" ועם הסכמות על רוב ההיבטים והנושאים, מומלץ שבכל זאת ילווה כל צד בהליך עורך דין גירושים, גם כדי שהכל יהיה מסודר ורשמי וגם כדי שיהיה גורם מקצועי שיפקח ויוודא שהאינטרסים של הצד המיוצג נשמרים היטב ושיש איזון או הלימה הגיונית בין חובות לזכויות.

מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין גירושין?

כאמור, רוב הסכמי הגירושין מיושמים בליווי וסיוע של עורכי דין המתמחים בתחום משפחתי ורגיש זה, כאשר יש מקרים (נדירים אמנם) בהם בני הזוג הנפרדים מבצעים את התהליך בעצמם על מי מנוחות ותחת הסכמות רחבות. אבל בכל מקרה מומלץ לפחות להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין, אפילו אם הכל נעשה ברוח טובה ובהסכמה הדדית. מדוע?

כי גם בתהליך עצמו ישנן זכויות וחובות, קיימות הגדרות חוקיות ופורמליות ופרוצדרות שונות של דברים ויש משמעויות שאולי בני הזוג המתגרשים אינם מכירים עד הסוף. התייעצות פרטנית או זוגית עם עו"ד מומחה בתחום יכולה לתת ללקוח את התמונה הרחבה יותר, ללמד לגבי דרישות, חובות וזכויות במסגרת התהליך ולוודא שאכן האינטרסים של אחד או שני הצדדים נשמרים ולא נרמסים עקב חוסר ידיעה, לחץ או מניפולציות כלשהן שמפעיל אחד מהצדדים (או מי מטעמם).

יתרונות בעבודה עם עו"ד גירושין שהוא גם מגשר!

עו"ד רועי גולדשטיין פועל גם בתחום הגישור והוא מוסמך ומיומן בתהליכי גישור משפחתי, גישור זוגי, גישור בגירושין.

תהליך הגישור מאפשר מרחב בטוח, נעים ותקשורתי יותר לבחינת סוגיות חשובות ומהותיות בתהליך ושלא דרך התנהלות מורכבת וקשה בבתי משפט. הגישור, עם ההנחיה וההובלה המקצועית הנכונה והמושכלת, מאפשר ביתר קלות, יעילות ועם תקשורת יותר חיובית ומחברת להגיע לפתרון המוסכם על שני הצדדים לגבי מכלול המרכיבים. באופן כללי, בגישור יש פחות "מלחמות" בין הצדדים, יותר הסכמות ותקשורת וקידום אפקטיבי יותר של התוצאה הסופית האופטימלית, במסגרת הנסיבות שהן ברוב המוחלט של המקרים – קשות ומורכבות.

דוגמאות לתיקי גרושין מורכבים שטופלו במשרדנו

למשרדנו ניסיון רב,  יכולת מוכחת והידע לטפל בתיקים מורכבים

 דוגמא מס' 1:  תיק גירושין כולל אלימות במשפחה כאשר האישה תושבת זרה

במקרה זה מדובר על זוג נשוי, האישה היא תושבת זרה מהודו , האיש הוא ישראלי. יש להם שני ילדים קטינים ישראליים. למרבה הצער, האיש הפעיל מעשי אלימות קשים כנגד האישה. האיש ניסה לפגוע פיזית באישה בצורה חמורה באמצעות שרשרת ברזל (משרדנו מייצג את האישה). האיש הורחק לצמיתות מהדירה ע" המשטרה ובית משפט במסגרת הליך של צו הגנה לאחר שהתרשם שאכן מדובר במעשה אלימות קיצוני ושהאיש מסוכן מאוד לאישה ומסכן את חייה.

בית משפט קבע :

א. האיש יורחק מהדירה.

ב.הדירה תימכר וכל עוד הוא לא תימכר האיש אינו רשאי לחזור להתגורר בדירה (שבה מתגוררים גם הקטינים).

ג. הבעל רשאי לראות את הילדים בכפוף להסדרי ראיה מסוימים ורק בליווי של בן משפחה שיפקח עליו מחשש לפגיעה באישה.

מורכבות נוספת שקיימת בתיק היא שהאישה עצמה היא ללא אזרחות ישראלית ומאחר והצדדים מתגרשים ההיתר שלה לשהות בארץ פקע (ויש לה שני ילדים קטנים שסמוכים על שולחנה). משרדנו  מנהל הליך נפרד מול רשות האוכלוסין וההגירה על מנת להשאיר את האישה בארץ באותם תנאים שהיו לה קודם.

 קיים נוהל מיוחד של רשות האוכלוסין וההגירה שבמקרה של אלימות מוכחת האישה מקבלת מעמד והיתר לשהות בארץ גם אם היא נפרדת מבעלה (העילה המקורית שלה להישארות בארץ היא מכוח הנישואין לבעלה האלים).  בזכות הנוהל הספציפי הזה האישה תוכל להישאר בארץ באותם תנאי שהייה שהיו לה עובר למעשה האלימות והפרידה מבעלה.

למרות שבני הזוג נפרדו ובשל הנסיבות המיוחדות והקשות, הצלחנו לשכנע את הגורמים המוסמכים ברשות להאריך לאישה את אשרת השהות וחלילה לא לגרש אותה מהארץ חזרה להודו, ללא ילדיה הקטינים.

דוגמא מס' 2: תיק גירושין שהפך לתיק "חטיפה" של ילדים

בני זוג עם שני ילדים אשר הסתכסכו , האישה הגישה בקשה לגירושין והבעל החליט לנקום.

הבעל שהבריח את הילדים בני 3 ו- 7 מהדירה מחיפה לנתניה  ללא ידיעתה של האישה, רשם אותם למוסדות לימוד בנתניה מאחורי גבה, החליף מנעול בדירה ורוקן את החשבון המשותף תוך זיוף החתימות שלה כאילו היא אישרה זאת. כתוצאה מכך, הרשויות בנתניה חשבו שהאיש עובר לגור שם ביחד עם האישה ולכן הם הכירו בכך ואישרו את קליטת הקטינים במוסדות הלימוד שלהם שם, בנתניה.

לשיחת יעוץ ללא עלות וקבלת פרטים :

העלות הכלכלית של תהליך גירושין

מה שחשוב להבין לגבי ההליך הוא שיש משמעויות כלכליות רבות ורחבות היקף כמובן, מנושאים כבדים כמו חלוקת רכוש משותף ומכירת דירת מגורים משותפת ועד נושאים כמו מזונות והתנהלות כלכלית של כל אחד מהצדדים ושל הילדים אחרי השלמת הגירושים.

בגלל המורכבות הרבה המתלווה לכך – פיננסית, רגשית, אישית ומשפטית – במקרים לא מעטים התהליך עצמו גובה עלות כלכלית גבוהה מאוד מבני הזוג הנפרדים. בעיקר כשנכנסים למאבקים משפטיים קשים, מורכבים וארוכים.

אמנם, לא תמיד ניתן להימנע ממהלך משפטי מורכב ומסכסוכים בין בני זוג מתגרשים ואם זה קורה עורך דין לענייני גירושין המייצג אתכם חייב לדעת להתנהל בחכמה וביעילות ולהגן על האינטרסים שלכם ובו בזמן לעשות את המירב כדי לסיים את הסכסוך מהר ויעיל ככל האפשר ועם מינימום עלות כלכלית מבחינת שכ"ט והוצאות משפטיות.

העלות הכלכלית של תיק גירושין יכולה להיות כמה אלפי שקלים במקרים פשוטים ובעיקר כאשר יש הסכמות בין הצדדים (הסכמות שעורך דין גירושין מסייע להגיע אליהן!) ועד עשרות אלפי שקלים ולמעלה מכך בתיקים מורכבים וארוכים מאוד ואשר בהם אין הסכמות כמעט על שום דבר ויש לפנות לבית המשפט באופן תדיר.

 

הסוגיות המשפטיות

עם פרידתם של בני הזוג, הרי שיש להסדיר את מכלול הנושאים העולים מהפרדת כוחות זו. כמובן כי היקף הסוגיות תלוי בנסיבותיו של כל זוג אך בדרך כלל מדובר בארבע נקודות או סוגיות מרכזיות.

  1. הסדרת הגט. ככל ששני בני הזוג מעוניינים להתגרש מדובר בעניין פשוט יחסית, אך כאשר מדובר על הליך חד צדדיי, מדובר בסרבנות גט, מצב אשר עלול להתפתח למאבק משפטי מתמשך.
  2. הסדרת זמני השהות והמשמורת על ילדים משותפים. חלוקת הזמנים והמשמורת תלויה בגילאי הילדים ובשאלה האם יש הסכמה בין בני הזוג בעניין זה. היקף זמני השהות ישפיע ישירות על דמי מזונות הילדים ובשל המשמעות הכלכלית והרגשית המהותית, נושא זה הוא מקור מרכזי ונפוץ לעימותים, תסכולים וחילוקי דעות.
  3. הסדרת נושא תשלום דמי מזונות בגין ילדים משותפים – לרוב תשלומים של האב לאם, אך זה לא מחייב והיום זה תלוי נסיבות והסכמות אחרות.
  4. הסדרת חלוקת הרכוש והנכסים המשותפים – דירה בבעלות בני הזוג, כספים, חשבונות פיננסיים, נכסים אחרים וכן הלאה.

כל אחת מהסוגיות הללו יכול שתוכרע בהסכמה בין הצדדים, לא אחת בליווי וסיוע של עורך דין מומלץ לגירושין, ובהיעדר הסכמה, יתנהל ההליך בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני.

יש להבין כי בגלל שמדובר על הליך בעל משמעויות רבות על כל המעורבים בדבר ועל צעד מאוד משמעותי ובעל השלכות רוחב רבות, גם הסוגיות המשפטיות הן רבות והתהליך הרשמי כולל לא מעט מרכיבים, תהליכים ובירוקרטיה.

כך אפילו אם יש הסכמה בין הצדדים להתגרש, יש להגיע למגוון הסכמות ולהגיש למדינה הסכם גירושין מלא וחתום לצורך אישור משפטי רשמי, כולל התייחסות להסכמה להתגרש, מזונות, הסדרי ראייה לגבי ילדים, יחסי ממון, חלוקת משאבים, החלטות לגבי כספים פנסיוניים ועוד מכלול רחב ומורכב של היבטים ופרטים.

בכל מצב, גם אם ההליך מתבצע בהסכמה וקל וחומר כאשר אין הסכמות בין הצדדים, מדובר על נושא מאוד מורכב ועמוס בכללים, חובות, זכויות והיבטים משפטיים ופורמליים. כך שבהחלט מדובר על "הר" לא קטן שעל בני הזוג הנפרדים לטפס ולעבור מעליו עד להשלמת התהליך (יש הסוברים שזה לעולם לא נגמר, בייחוד שמעורבים בסכסוך ילדים קטינים). קשה מאוד לטפס את ההר הזה לבד ובהחלט מומלץ לקבל ייעוץ, ייצוג וסיוע מטעם עורך דין גירושין שאתם מתחברים אליו וסומכים עליו או עליה.

 

חשיבות הייצוג המשפטי בתיקי גירושין

כפי שאנו מבינים, במסגרת ההליך המשפטי, עומדים על הפרק עניינים כבדי משקל ואינספור מורכבויות רגשיות, נפשיות ומשפחתיות. על כן, לא ניתן להכביר בחשיבותו של ליווי משפטי מקצועי לאורך כל הדרך.

תפקידו של עורך דין גירושין הוא לבנות את האסטרטגיה לטיפול בתיק, בהתאמה לצרכים של הלקוח ולמטרות שהוא מבקש להשיג בהליך המשפטי. חשוב להבין כי תפקידו הוא לא לפגוע בצד השני אלא לקדם הסכמות, להגן על האינטרסים של הלקוח או הלקוחה ולקדם את התהליך לעבר המטרות המוגדרות והחיוביות שלו.

ישנם תיקים בהם קיים פוטנציאל רב להגיע להסכמות הוגנות אשר יחסכו לבני הזוג הרבה זמן, כסף בהוצאות שכ"ט ומתחים להם ולילדים. כאן, עו"ד גירושין ינהל משא ומתן שקול וזהיר, אשר יעמוד מחד גיסא על הנקודות המהותיות ללקוח ומאידך יציע הצעות רלוונטיות לפשרה. כאשר ידוע לשני הצדדים כי פניהם לעבר ניהול ההליך בערכאות, עורך הדין ילחם במסירות עבור הלקוח בבית המשפט ויפעל בכל המשאבים הדרושים כדי להגיע לתוצאה המיטבית האפשרית עבור הלקוח.

 

בחירת עורך דין גירושין

הליך זה איננו הליך משפטי רגיל בעיקר כי הוא מתנהל מול מי שהיה או הייתה עד לא מזמן האדם היקר והקרוב לכם ביותר. במסגרת ההליך תידרשו  לחשוף את הפרטים האישיים ביותר על חייכם ואין ספק שזה לא קל. מצב זה גורם למתגרשים רבים לפנות לעורך דין שהם מכירים מבלי לבחון האם הוא עורך הדין המתאים ביותר.

חשוב להבין כי בחירה נכונה של עו"ד לענייני גירושין היא קריטית! לא פחות מכך, והיא עשויה להוות את כל ההבדל בין תוצאות מוצלחות לבין כישלון חרוץ, תסכול ומשמעויות שליליות אדירות. אז למה כדאי לשים לב כשבוחרים עורך דין לגירושין?

ראשית, על עורך הדין להיות מומחה לתחום וכזה העוסק בכך שנים ובאופן שוטף. שנית, בחרו עורך דין משפחה בחיפה שיהיה הגון וכנה – כזה שאינו מייפה את המציאות ומבטיח הבטחות שווא, אלא משקף לכם באופן אמיתי את האפשרויות שלכם. שלישית, אתם חייבים להרגיש בנוח עם עורך הדין שלכם כדי שתוכלו לשתף עמו פעולה בצורה מוצלחת ולא תחששו לחשוף בפניו פרטים רגישים, לכן יש מקום לחפש ולבקש עורך דין מומלץ לגירושין. לבסוף, וודאו כי אתם רואים עין בעין את אופן ניהול התיק וכי אתם מודעים ומבינים את עלויות הטיפול בתיק.

כמה מילים על שכרו של עורך דין תותח לגירושין. בהחלט יש מקום לביצוע סקר שוב כדי להבין את מחירי השוק באזורכם. עם זאת, חשוב לזכור שכמו בכל דבר בחיים ובטוח שגם לגבי שירותים משפטיים, המחיר הזול ביותר לאו דווקא יהיה הנכון והמתאים ביותר, כך שיש למצוא איזון בין עלות לתועלת ולאיכות השירות המשפטי ותחושת ההתאמה של עו"ד למקרה הפרטי שלכם.

פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ וליווי משפטי, תוך שקיפות, מצוינות והתאמה אישית לנסיבות המקרה: