חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין מזונות

עורך דין מזונות

סוגיית המזונות עולה אגב גירושין כאשר ישנם שני סוגים של תשלומי מזונות: מזונות ילדים ומזונות אישה. לקביעת גובה תשלום המזונות תהיה משמעות כלכלית גדולה עבור שני בני הזוג ועל כן, כל אחד מהם זקוק לייצוג משפטי של עורך דין מזונות אשר ישמור על זכויותיו בהיבט זה.  

מזונות ילדים

תשלום מזונות הילדים מהווה בחלק ניכר מהליכי הגירושין מקור למחלוקת קשה בין בני הזוג. עבור האב, מדובר בהוצאה חודשית קבועה בה יחויב לאורך שנים ועבור האם, דמי המזונות יקבעו במידה רבה את יכולתה לשלם את הוצאות הילדים. על כן, אין זה פלא כי במקרים רבים, נקלעים בני הזוג לסכסוך סביב קביעת גובה המזונות. בדומה לכל ענייני הגירושין, כדאי מאוד לנסות ולהגיע להסכמה בנושא זה ולהימנע מהגשת תביעה. ראשית, משום שהדבר כרוך בעלויות גבוהות ושנית, משום שבסוף הדרך, אין כל הבטחה בדבר התוצאה של פסק הדין.

לעומת זאת, כאשר בני הזוג הם אלו אשר קובעים את גובה מזונות הילדים, באפשרותם להחליט על סכום אשר מחד ישקף באופן אמיתי את צרכי הילדים ומאידך, יהיה תואם ליכולת הכלכלית ולא יהווה נטל כספי שלא ניתן לעמוד בו. אם בני הזוג מסכימים על גובה המזונות, הם יכולים ליצור קשר עם עורך דין גירושין משותף אשר יכין להם הסכם מזונות או הסכם גירושין כולל המעגן גם את יתר הסוגיות המשפטיות ביניהם. אולם, אם הדעות חלוקות ובני הזוג מסוכסכים על רקע סוגיה זו, יפנה כל אחד מהם אל עורך דין מזונות מטעמו. עורכי הדין ינסו לגבש פשרה הוגנת בין הצדדים ואם הדבר אינו מתאפשר, ייצגו את בני הזוג במסגרת תביעת מזונות ילדים.

לשיחת יעוץ ללא עלות וקבלת פרטים נוספים צרו קשר עכשיו
או התקשרו: 04-644-0444

מזונות אישה

להבדיל מנושא מזונות הילדים אשר הנו מוכר וידוע, חלק ניכר מהזוגות העומדים בפני גירושין אינם מכירים כלל את החיוב של מזונות אישה. מדובר בתשלום המוטל על הבעל, אשר מחויב לכלכל את אשתו כל עוד הם נשואים וחובה זו מסתיימת רק לאחר מתן גט. גם במקרה זה יכולים הצדדים להגיע להסכמה בדבר סכום המזונות או לפנות לערכאה משפטית אשר תכריע עבורם. העקרון המנחה לעניין מזונות אישה הוא "עולה עמו ואינה יורדת", כלומר, הבעל מחויב לדמי מזונות אשר ישקפו את רמת החיים בה חיה האישה עמו בתקופת הנישואין. על סכום המזונות שיקבע לממן בין היתר את הוצאות המדור, המזון, הוצאות ביגוד, צרכים רפואיים וגם צרכים שניתן להגדיר כמותרות כמו מוצרי קוסמטיקה כל עוד הם היו חלק מהוצאות האישה עד כה.

הזכות למזונות אישה חשוב לציין, איננה מוחלטת כמו מזונות ילדים. מדובר בחיוב מדין תורה וזו פוטרת את הבעל מתשלום המזונות במקרים שונים, למשל, כאשר בת הזוג בגדה או כשהיא עובדת והכנסתה מספיקה לכל הוצאותיה. כאשר עורך דין מזונות מייצג את האישה הוא יציג ראיות להיקף צרכיה ולרמת הכנסתו של הבעל כדי למקסם את גובה המזונות שייפסקו לה. בעת ייצוג הבעל, מטרתו של עורך הדין תהיה לצמצם עד כמה שניתן את החיוב והוא אף יבחן אם קיימות נסיבות המצדיקות את שלילת זכאות האישה לתשלום המזונות.

עורך דין מזונות

כפי שניתן להבין, לסוגיית המזונות בהליך הגירושין תהיינה השלכות כבדות משקל על בני הזוג, שהרי חיובים אלו יכתיבו במידה רבה את רמת החיים שלהם בעת הפרידה. מסיבה זו, מומלץ מאוד לקבל ליווי משפטי של עורך דין מזונות העוסק בתחום זה באופן יומיומי. הכרת ההלכות החדשות והעדכניות ביותר בתחום וניסיון מקצועי רב הם אלו אשר יבטיחו כי בני הזוג יקבלו ייצוג משפטי הולם אשר ישמור על זכויותיהם באופן המיטבי ויפעל לתוצאה האופטימאלית.

במסגרת הטיפול המשפטי בנושא המזונות, בין אם מדובר במזונות ילדים ובין אם במזונות אישה, עולות סוגיות שונות אשר יש לתת עליהן מענה תוך שמירה קפדנית על זכויות בני הזוג. החל מאופן קביעת התשלום של דמי המזונות: האם הוא יהיה בהסכמת בני הזוג אשר יערכו הסכם מזונות או שמא הוא יוכרע בתביעת מזונות על ידי בית המשפט וכלה בקביעת מזונות זמניים כאשר הדבר נדרש. עניינים נוספים הם גביית מזונות, שינוי גובה המזונות שנקבע ועוד. לכל אחד מאלו תהיה חשיבות כלכלית גדולה עבור הצדדים ולכן הליווי המשפטי המקצועי והמנוסה כה חיוני.