חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פקידה גנבה מאות אלפי שקלים

פקידה גנבה מאות אלפי שקלים ותרצה עבודות שירות.

מאת טלי ליבמן

פקידה גנבה מאות אלפי שקלים וזכתה להקלה בעונשה- רועי גולדשטיין

פסיקת בית המשפט על הגניבה של הפקידה

בית המשפט השלום בחיפה פסק לאחרונה כי עובדת בחברת ביטוח גדולה, שהודתה במעילה של 655 אלף שקלים מכספי החברה, לא תישלח למאסר וגזר עליה עבודות שירות בלבד.

בהליך אזרחי שניהלה החברה מול העובדת להשבת כספי הגניבה, הוסכם בין הצדדים כי העובדת תחזיר לחברה סכום נמוך מהסכום שהודתה בגניבתו מלכתחילה.
תחילתה של הפרשה בסוף שנת 2014, אז נתגלתה מעילה בכספי החברה. העובדת הודתה כי גנבה סכום של כ-655 אלף שקלים, אולם טענה שעשתה זאת בהוראת המנהל הבכיר שלה שגם סחט אותה רגשית ומינית.

עוד הוסיפה העובדת כי משום מעמדו של המנהל בחברה והעובדה שהייתה כפופה לו היא נאלצה להישמע להוראותיו ולבצע את מעשה הגניבה. העובדת הביעה חרטה על הגניבה וטענה כי לא הייתה מודעת לחומרת מעשיה וכי הסיטואציה בה הייתה נתונה הותירה אותה במצב נפשי קשה שמקשה עליה לתפקד באורח תקין בחיי היום-יום.

סיכום ההליך המשפטי ותוצאותיו

בא כוחה של העובדת בהליך האזרחי, עו״ד רועי גולדשטיין, מסר: ״אנחנו שמחים שההליך כולו הגיע לסיומו ושהצלחנו להגיע להסכמות עם החברה על פיצוי מוסכם על שני הצדדים, בסכום נמוך יותר מזה שהעובדת הודתה במעילתו. זה מחזק את הטענה שמעשיה של העובדת לא נבעו מתוך תאוות בצע אלא מתוך מצוקה של ממש״.