חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דחיית תביעה לעשיית רווח באמצעות שטר חוב מזויף

השופטת קראי-גירון דחתה תביעה לעשיית רווח באמצעות שטר חוב מזויף

מאת טלי ליבמן

צעיר בן 19 מאזור חיפה קיבל לאחרונה טלפון מפתיע ולא נעים מהבנק שלו שהודיע לו כי בעקבות חוב של 450 אלף שקלים – חשבונו הפרטי מעוקל. כאשר בירר במה מדובר נודע לו כי נפתח נגדו הליך גבייה בהוצאה לפועל. לאחר בירור מעמיק שערך התברר לו כי הוגש למימוש כנגדו בהוצאה לפועל שטר חוב מזויף שמעולם לא נחתם על ידו.

בשלב ראשון ובעזרת עו״ד רועי גולדשטיין הוגשה התנגדות לביצוע שטר בבית משפט השלום. לאחר שמומחית לגרפולוגיה מטעם בית המשפט קבעה בחוות דעתה כי החתימה מזויפת התקבלה ההתנגדות, העיקולים בוטלו וההליך כולו נדחה בסופו של דבר על הסף. התובע שהגיש את שטר החוב המזויף אף חויב לשלם את מלוא הוצאות ההליך.

בתגובה לפסק הדין של בית משפט השלום, ערער מגיש השטר המזויף על פסק הדין בבית המשפט המחוזי בחיפה, לאחר שהערכאה הראשונה דחתה את תביעתו על הסף ובאופן חד-משמעי.

 

לשיחת יעוץ ללא עלות וקבלת פרטים נוספים צרו קשר עכשיו
או התקשרו: 04-644-0444

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, ישראלה קראי-גירון, דחתה את הערעור תוך שהיא מאזכרת בהחלטתה את תקנות סדרי הדין האזרחי החדשות אשר ייכנסו לתוקף בשנה הבאה. התקנות משלבות בשיקולי ההכרעה בדין נורמות חדשות, ובינהם שיקולי מערכת כמו מניעת בזבוז זמן שיפוטי. שיקולים אלו נדרשים להילקח גם כאשר הם עומדים בסתירה לאינטרס הספציפי של המתדיינים בהליך, עד כדי נעילת דלתות בית המשפט בפניהם.

תגובת עו״ד רועי גולדשטיין: ״אנו מברכים על ההחלטה החשובה של בית המשפט שדחה ניסיון ציני של התובע לנקוט ׳שיטת מצליח׳. מרשי אינו מכיר את התובע וטען לאורך הדרך שמדובר בזיוף חתימתו על גבי שטר החוב שהוגש לגבייה בלשכת ההוצאה לפועל. במקרה זה התוצאה שהתקבלה היא נכונה וצודקת״.

23.08.19