חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיקון צו ירושה וצו קיום צוואה

תיקון צו ירושה וצו קיום צוואה

קיבלתם צו ירושה או צו קיום צוואה וגיליתם שנעשתה בו טעות? היוועצו עם עו"ד לענייני ירושה אשר יבחן האם קיימת עילה להגיש בקשה לתיקון צו הירושה או צו קיום הצוואה שהתקבל. במידה שכן, עורך הדין ינסח עבורכם את הבקשה ויצרף לה את המסמכים התומכים בטענותיכם. 

צו ירושה וצו קיום צוואה – מהם? 

בשעה שאדם נפטר, הרכוש שהותיר אחריו יעבור ליורשיו. זהותם של היורשים וחלקם בנכסי המנוח ייקבעו על פי דין או על פי צוואה, אם המנוח ערך צוואה בחייו. בשני המקרים, חלוקת העיזבון מצריכה מן היורשים לקבל צו משפטי אשר בלעדיו, לא יוכלו להעביר את הנכסים שירשו על שמם. כאשר מדובר על ירושה על פי דין, נדרש ליורשים צו ירושה ואם ישנה צוואה, נדרש צו קיום צוואה. כדי לקבל צו ירושה או צו קיום צוואה, על אחד היורשים להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני. 

תיקון צו ירושה או צו קיום צוואה

ישנם מקרים שבהם לאחר שניתן צו ירושה או צו קיום צוואה, מתגלות עובדות חדשות הדורשות את שינויו של הצו. במקרה כזה, קיימת אפשרות להגיש בקשה לתיקון הצו. במסגרתה, על המבקש יהיה להוכיח כי אותה עובדה או טענה חדשה שהוא מבקש להעלות לא עמדה בפני הגורם שנתן את הצו בשעה שניתן. בנוסף לזאת, חייב המבקש להוכיח כי לא היה יכול להעלות את טענותיו במועד מוקדם יותר וכי הבקשה לתיקון הצו היא ההזדמנות הראשונה לעשות כן. אם לא יעלה בידו של המבקש להוכיח זאת, בקשתו עלולה להידחות מטעם של שיהוי. 

 

לשיחת יעוץ ללא עלות וקבלת פרטים נוספים צרו קשר עכשיו
או התקשרו: 04-644-0444

בקשה לתיקון צו

תיקון צו ירושה או צו קיום צוואה מצריך הגשת בקשה לערכאה שנתנה את הצו. כל אחד מהיורשים רשאי להגיש את הבקשה וכן, כל בעל עניין הרואה עצמו נפגע מהצו, לרבות נושים. הבקשה חייבת להיות מנומקת היטב ומגובה במסמכים מתאימים. כמו כן, יש לצרף אליה תצהיר חתום על ידי המבקש התומך בעובדות שבבקשה, אלא אם התיקון הנדרש הוא עניין טכני בלבד, למשל "טעות סופר". במקרה כזה, אין צורך בתצהיר אלא רק בצירוף מסמך המוכיח את הטעות. למשל, צילום תעודת זהות של אחד היורשים כדי להוכיח כי שמו אוית באופן שגוי בצו. 

מתי צריך לתקן צו ירושה? 

אחת הדוגמאות השכיחות בהן נדרש תיקון צו ירושה, היא כאשר התגלה שלמנוח הייתה צוואה המתייחסת רק לחלק מנכסיו. במצב שכזה, הסדר הירושה על פי דין כבר אינו חל על כל העיזבון אלא רק על הרכוש שאינו מצוין בצוואה. על כן, יש לתקן את צו הירושה ולהחריג בו את הנכסים שבצוואה וכן לקבל צו קיום צוואה, אשר ייתן תוקף לחלוקת הנכסים בין היורשים על פי הצוואה. מקרה אחר הוא גילוי של יורש נוסף שלא היה ידוע בעת מתן הצו ועל כן נושל מזכויות הירושה שלו. אז, יש צורך להגיש בקשה לתיקון צו הירושה כך שאותו יורש יקבל את חלקו בעיזבון. 

תיקון צו קיום צוואה 

לא אחת קורה שאדם עורך מספר צוואות במהלך חייו. כך למשל, בעת גירושין נהוג לערוך צוואה חדשה במסגרתה בן או בת הזוג כבר אינם מופיעים כיורשים והרכוש עובר כולו לילדים. דוגמה נוספת היא כאשר חל שינוי בנכסים שבבעלות המוריש והוא צריך אפוא לערוך צוואה חדשה. צוואתו האחרונה של המוריש היא הצוואה התקפה, אולם לעיתים היורשים אינם מודעים לכך שהמנוח ערך מספר צוואות. כך, ייתכן שמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, אך לאחר שניתן הצו מסתבר שישנה צוואה מאוחרת יותר. במצב זה, יהיה צורך להגיש בקשה לתיקון צו קיום צוואה כדי שניתן יהיה לחלק את העיזבון בין היורשים על פי הקבוע בצוואתו האחרונה של המוריש. 

פנייה לעורך דין ירושה

על פניו ניתן היה לחשוב שסוגיה זו היא עניין פרוצדורלי, אך למעשה מדובר בהליך משפטי מהותי. בקשה לתיקון צו ירושה או צו קיום צוואה מצריכה מהמבקש להוכיח שישנה עובדה או טענה חדשה שלא עמדה בפני מי שנתן את הצו. לא די בזאת, עליו גם להראות כי לא יכול היה להעלות את הדברים במועד מוקדם יותר על מנת שהבקשה לא תידחה בשל שיהוי. מדובר בנטל הוכחה לא פשוט ועל כן ישנה חשיבות לייצוג משפטי של עורך דין לענייני ירושה אשר ינסח את הבקשה באופן מקצועי ויצרף את האסמכתאות הרלוונטיות להוכחת טענות המבקש.

זקוקים ליעוץ משפטי? משרד עו"ד גולדשטיין מתמחה בדיני ירושה וצוואות וידאג לאינטרסים שלכם. אנו ממליצים להיעזר בשירות מקצועי ובעורך דין מיומן שיעניק לכם את השירות הטוב ביותר והמקצועי ביותר לטיפול מהיר ומקצועי. מוזמנים ליצור קשר  עימנו או להתקשר 04-6440444, ונשמח לעמוד לרשותכם.