חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין ירושה

עורך דין ירושה בחיפה – זה משרד עורכי הדין שיסייע לך להגיע לתוצאות משפטיות יוצאות דופן.

אתם תושבי הצפון, חיפה והקריות ואתם נדרשים לצו קיום צוואה או הפקת צו ירושה? בנושאים אלו יש לפנות אל עורך דין צוואות בחיפה שזהו תחום התמחותו. בשל משמעותה וכדי לוודא שרצון הנפטר יקוים וזכויות היורשים תישמרנה, יש חשיבות עליונה שהצוואה תנוסח באופן מקצועי על ידי עורך דין מיומן. כמו כן, עו"ד ירושה יוכל לטפל עבור היורשים במימושה ולהעניק להם ייצוג משפטי במקרה שתוגש התנגדות.

דיני הירושה מסדירים את חלוקת רכושו של אדם לאחר מותו. אם אתם מאזור חיפה והקריות דעו כי עורך דין ירושה חיפה מטפל בכל היבטיו של תחום זה, החל מעריכת צוואה וכלה בהגשת בקשה לקבלת צו ירושה. כמו כן, עורך דין לענייני ירושה בחיפה מטפל בסכסוכים שונים, תוך התמקדות במציאת הפתרון המשפטי האופטימאלי לסכסוך בין הצדדים.

עורך דין  לענייני ירושה בחיפה הוא בעל מקצוע העוסק בדיני משפחה וירושה. עורך הדין מלווה את לקוחותיו במספר הליכים ושלבים שאת העיקריים שבהם נתאר מיד. לפני כן נציין, כי בדומה לתחומים רבים אחרים , גם תחום הירושות מחייב רגישות רבה מבחינה אנושית, לצד בקיאות מעמיקה בפן המקצועי. עורך דין צוואות וירושות בצפון צריך להכיר ולהבין היטב את המורכבות המשפחתית, ולבצע את עבודתו מתוך ראיית חשיבותם של הקשרים המשפחתיים, אשר לא פעם עומדים למבחן בעת העיסוק בעריכת צוואות וקיומן. אצל עו"ד רועי גולדשטיין תקבלו שירות מקצועי ללא פשרות וניסיון רחב ומוכח, טיפול מדויק, מותאם אישית וגם רגיש וקשוב.

משלב הפגישה הראשונית, דרך איסוף כל המידע הרלוונטי, הצגת כל המידע עבורכם בשקיפות מלאה, כתיבת והכנת הצוואה ועד להפיכתה לרשמית ותקפה משפטית בצורה החזקה ביותר.

עו"ד גולדשטיין מעניק שירות משפטי מקצועי, מדויק, קשוב ושקוף.

עורך דין ירושה בחיפה- עורך דין לענייני ירושה בחיפה -עו״ד רועי גולדשטיין

מהי ירושה ?

עוד לפני שנתחיל לצלול לתוך עומקו של הנושא עורך דין לענייני ירושה, צריך להבין בכלל מה משמעות המונח הזה, אשר טומן בתוכו המון מורכבויות – רגשיות, משפחתיות, לוגיסטיות, כלכליות ולא אחת גם משפטיות.

זה אולי יפתיע אתכם לשמוע, אבל במובן המילולי ה"יבש" של המונח, ירושה לא אומרת דווקא העברת רכוש של אדם שנפטר לקרוב משפחה או אדם אחר. הרי אנו אומרים שתכונה גנטית כלשהו עוברת בתורשה, מכאן שהורשה היא כל העברה של משהו מאדם אחד לאדם אחר.

אך כמובן שאנו כאן לא כדי לדבר על הורשה גנטית אלא על המובן הקלאסי יותר של המונח. הורשה היא הזכות של אדם אשר צבר בחייו נכסים והיבטים שונים של כוח חברתי ו/או כלכלי, להעביר את הנכסים והכוח החברתי הללו לאנשים אחרים לאחר מותו. לרוב ההורשה נעשית לצאצאים ובני משפחה קרובים אחרים, אך זה לא מחויב המציאות – כאשר אדם מכין מראש צוואה תקינה המצווה כיצד ולמי להוריש את עיזבונו.

כך, תהליך הורשה הוא כאשר על פי על פי ציווי רשמי ותקף דרך צוואה  או לפי הגדרת החוק בהיעדרה , נכסיו החומריים, הפיננסיים והכלכליים של אדם עוברים למוטבים מסוימים ומוגדרים.

החופש לצוות למי להוריש

לפי חוקי הירושה במדינת ישראל ואחד העקרונות המנחים של התחום המשפטי הזה בישראל, לאדם עומד וקיים החופש לצוות כיצד ולמי להוריש את רכושו ונכסיו לאחר מותו. זה אומר שלפי החוק, כל אדם רשאי וחופשי להחליט האם הוא בכלל מכין צוואה, האם הוא משנה אותה, מבטל אותה ומה הוא מגדיר בה מבחינת סדרי ותהליכי ההורשה.

אך כמובן שהחופש לצוות איך ולמי להוריש היא רק חלק קטן מסך דיני הירושה בישראל, מה שמדגיש, שוב כפי שיעלה עוד במאמר מקיף זה, את החשיבות והצורך של ליווי עורך דין לענייני ירושה מומלץ בחיפה ובכלל.

נדגיש כי הנושא רלוונטי  רק לאחר מותו של אדם. העברת רכוש או נכסים מאדם אחד לצאצאיו או לאדם אחר כאשר אותו אדם מעביר הרכוש עודו בחיים, לא יכולה להיחשב ירושה אלא מדובר על פעולה כלכלית-משפטית אחרת.

מתי הזמן המתאים לעריכת צוואה?

התשובה היא: בכל רגע. כל אחד מאיתנו צריך להביט קדימה ולהבטיח את עתידם הכלכלי של  הקרובים אלינו. אין לנו מושג מה יקרה מחר, ולכן ההווה הוא הרגע הנכון להכין אותה. גם אם לא נעים ולא נוח לעסוק בנושא. 

ישנן סיטואציות מסוימות כמו הליך גירושין ועוד, שבהם חיוני לערוך מסמך שכזה להסדרת הירושה. לדוגמה, חוקים מגדירים את זכויות היורשים, אך צוואה מסייעת לנו להסדיר את חלוקת הרכוש בדרך זו.

בכל מקרה, כדי להיות בטוחים שהכל תקין בהליך ההכנה וכדי למנוע בעיות וסכסוכים מאוחר יותר, רצוי להכין אותה בליווי של עוד לענייני ירושה. למרות מה שאולי אפשר למצוא ברשת או לשמוע מאנשים לגבי הכנה עצמאית, במבחן המציאות זה פתח לצרות ובעיות בהמשך, כך שההשקעה, המינורית יחסית בהסתכלות רחבה על תמונת המצב, בליווי צמוד ומקצועי של עו"ד לענייני ירושה בהחלט שווה את זה ו"מחזירה" את עצמה בראש שקט והליך מסודר, ברור ותקין בעת יישום ומימושה.

עו"ד ירושה והדין בישראל

באופן טבעי והגיוני, דיני הירושה מהווים מרכיב מהותי, מרכזי וחשוב בשירותיו של עו"ד ירושה ומומחה לתחום. דווקא בגלל שמדובר על תחום כה רגיש, מורכב ואישי, החוק חייב לתת התייחסות מקיפה לנושא ולנסות שלא להשאיר לקונות או פתחים לבעיות וכשלים בהמשך. לכן, לדוגמא, לצד החופש לצוות איך ולמי להוריש עיזבון ש לאדם שנפטר, החוק גם מגדיר בדיוק מה קורה כאשר אותו אדם שנפטר בחר שלא להותיר צוואה. זה אומר שבהיעדרה , החוק נכנס לתמונה ומגדיר מה יש לעשות כדי להפיק צו ירושה וכיצד הרכוש בעיזבון יחולק – ממש לפי אחוזים ונהלים ברורים בהתאם למצב הפרטני של ילדים, בן/בת זוג, פרסום אודות הירושה ומתן אפשרות למתנגדים להביע את עמדתם. היבט זה נקרא "ירושה על פי דין".

עו"ד לענייני ירושות גם עוסק במכלול ההיבטים של הכנת צוואות תקפות ותקינות אך גם במגוון ההיבטים המשפטיים, המעשיים והמשפחתיים. למשל עבור הוצאת צו ירושה במסגרת התהליך על פי דין כאשר אין לנפטר צוואה תקפה, יש צורך בשרותי עו"ד לענייני ירושות וכך גם בייצוג בערכאות משפטיות בעניינים מגוונים וגם לעיתים ייצוג של או מול בני משפחה בעלי עניין ירושה.

עוד ירושה
קרדיט: Drazen-Zigic

זכאות בני / בנות הזוג לרשת את העיזבון

בתיקים מסוג זה לא אחת עולה הנושא של ירושת בן או בת זוג נותרים את עיזבון המנוח למול דרישה/שאיפה או אפילו הגדרה שצאצאים יקבלו את כל או רוב העזבון. ראשית יש להבדיל בין זכאות בני או בנות זוג לרשת את העיזבון כאשר יש צוואה תקינה ותקפה לבין הזכאות כאשר אין צוואה.

אם יש צוואה מוגדרת וספציפית והיא תקינה ותקפה משפטית, אז שלבי ומרכיבי הירושה ייקבעו על פי מה שמוגדר בה – גם אם מוגדר שם שבן או בת זוג לא מקבלים כלום . ניתן כמובן לנסות להתנגד משפטית גם במקרים אלו, אך זה אוטומטית יותר מורכב וקשה.

אם אין, כאמור הולכים לתהליך של ירושה על פי דין, כאשר מבחינת בני ובנות זוג של נפטרים, סעיפים 10+11 בחוק הירושה מסדירים בדיוק את הנושא הזה. ההגדרות הכלליות מבחינה זו לגבי זכאות בן/בת זוג הן:

  • בן או בת הזוג של המוריש שנפטר מקבלים פריטים פיזיים וגם רכב פרטי אשר היו שייכים למשק הבית המשותף של השניים.
  • אם למוריש לא היו ילדים ו/או הורים ו/או הורי הורים, אז בן/בת הזוג זכאים לכל העיזבון.
  • אם לנפטר המוריש יש ילדים, נכדים או הורים, אז בן/בת הזוג מקבלים חצי מהעזבון.
  • אם לאדם שנפטר יש אחים או הילדים של האחים (אחיינים) – אז בן/בת הזוג מקבלים שני שליש. בכלל זה, אם הייתה לבני הזוג דירת מגורים אשר חלקה או כולה נמצאת בעיזבון ואם בן/בת הזוג היו נשואים מעל 3 שנים וגרו עם הנפטר/ת באותה דירה במועד המוות, אז כל הזכאות בדירה עוברת לבן/בת הזוג ושני שליש מהעיזבון הנותר לאחים או צאצאיהם.

יש גם היבטים משפטיים שונים לגבי זכאות בנות זוג להגדרת זכאותה לפיצוי או תשלומים בכתובה שנחתמה בזמן טקס הנישואין של בני הזוג. חשוב מאוד להבין כי החוק בעיקר מתייחס לבני זוג אשר היו נשואים באופן רשמי ותקני בישראל – מה שאומר באופן כללי נשואים לפי ההלכה היהודית או הדתית הרלוונטית. יש התייחסות מעורפלת לגבי בני זוג ידועים בציבור. כך שניתן להבין גם מההסבר הזה לגבי זכאות בן או בת הזוג שמדובר על נושא שבקלות הופך לסבוך ומורכב מאוד, גם משפטית ובהחלט גם מול בני משפחה ויורשים אחרים. כך שאין בכלל ספק בנחיצות של ייצוג וליווי צמודים של עורך דין ירושה מומחה לירושות בישראל.

עו"ד רועי גולדשטיין הוא עורך דין לענייני ירושה, המשתמש במגוון נושאים ותפקידים הרבה מעבר רק להכנה ואישור צוואה. כמומחה. הנה כמה דוגמאות לתפקידיו:

  1. וידוא הצוואה: הבטחה שהיא תהיה חוקית מכל בחינה ופעילות לכך שהיא תהיה חזקה משפטית בתהליך הכנתה ובהפקדתה אצל רשם הירושות .
  2. שינויים : תהליכים תקניים ומשפטיים לעריכת שינויים בצוואה קיימת, כולל הפקת מסמך חדש.
  3. ניהול והפקדת הצו לפי ההגדרות שנקבעו.
  4. יצירת צו ירושה בעדר צוואה רשמית: יישום של התהליך בפני רשם הירושות וגורמים רשמיים במקרים של חוסר צוואה רשמית.
  5. ייצוג בסכסוכים: התנגדויות לצוואה או ייצוג מול התנגדויות.
  6. מנהל עיזבון: כל הניהול למה שקשור לניהול העיזבון, בעיקר של עיזבונות מורכבים, כולל איתור יורשים, ניהול בירוקרטיה, סדרת חובות, והסכמי נאמנות.

עו"ד רועי גולדשטיין מציע שירות מקצועי ומותאם אישית לכל אתגר ולכל דרישה בתחום.

עורך דין ירושה מומלץ
קרדיט: yanalya

צו קיום ירושה – ליווי מלא של עורך דין

כאשר אדם נפטר ללא שהותיר אחריו צוואה, תחול ירושה על פי דין. אז, על היורשים לקבל צו ירושה כדי שניתן יהיה לחלק ביניהם את נכסי העיזבון. מבחינת החוק, רשאים היורשים להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אולם למסירת הטיפול בעניין זה לעורך דין ירושה בחיפה יש שני יתרונות.
ראשית, קבלת הבקשה באופן מהיר יותר אשר תאפשר את העברת הבעלות בנכסים על שם היורשים. שנית, כך, נחסך מן היורשים הנטל הרגשי והטרטור הבירוקרטי הכרוכים בהגשת הבקשה לקבלת הצו.

המשמעות היא כי עזבונו של המנוח יחולק ליורשים על פי סדר העדיפות הקבוע בחוק. כך לדוגמא, על פי הסדר זה, מקבל בן הזוג של הנפטר את כל נכסי המטלטלין וחצי מיתרת העיזבון. החצי השני יחולק באופן שווה בין כל ילדיו של המנוח. עבור אנשים רבים, חלוקה זו אינה משקפת את רצונם האישי ועל כן הם בוחרים לערוך צוואה בה הם אלו הקובעים את זהות היורשים ומחליטים אלו נכסים יקבל כל אחד מהם.

עו"ד ירושה מומלץ בחיפה, כמו עו"ד רועי גולדשטיין, מייעץ לקוחותיו בכל שלב של הליך הבקשה לצו. הליך המיושם באופן מקוון או פיזי במקום מושבו של הרשם, ומשלב מילוי טופס ייעודי והגשת תעודת פטירה תשלומי אגרות או הודעות של הסתלקות מהירושה עו"ד צוואות בחיפה מכין את הלקוחות על הליך הצפוי, עוזר באיסוף כל החומר הנדרש עד לשלב הגדת הבקשה.

חשוב לציין שהגשה מסודרת של המסמכים והליך בידי עורך דין לענייני ירושה בחיפה, עוד כאשר נעשית על פי כללים ודרישות, יסייעו למניע סחבות ואיחורים לא נדרשים בהוצאת הצו. במקרה של התנגדויות לבקשה, עורך דין ירושה יכול לייצג את הלקוחות שלו בקרב המשפטי, המתעסק בתחום משפט המשפחה, ויביא ראיות וטענות בדבר חוסרים בצוואה או בתהליך עריכתה. כמו כן, הוא יוכל להגיב לטענות המתנגדים, ולהציג טענות נוספות אם הוא עוסק בייצוג הצד שמנגד.

ערעור על פסק דין בענייני ירושה – כיצד זה עובד

ערעור על פסק דין בענייני מסוג זה הוא הליך המתבצע בבית המשפט המחוזי, שנותן ל-"מערער" הזדמנות לשנות את פסק הדין. יש לקחת בחשבון שההחלטה לאחר הערעור מסיימת את הדיון בתיק באופן סופי. יש לשים לב שהגשת ערעור על ירושה אינו דומה להגשת ערעור על צוואה. ניתן להגיש את הערעור 45 יום לאחר פסק הדין. הערעור על פסקי דין הוא הליך מורכב שדורש ייצוג מומחה של עו"ד לענייני ירושה, תהליך הערעור מתנהל בצורה שונה מערעורים בפני בית משפט השלום. בערעור על פסקי דין בירושה, בית המשפט המחוזי יכול לנהל את ההליך באופן גמיש יותר ולקבל ראיות חדשות. לכן, עורך דין מקצועי יספק את הייעוץ והייצוג הדרוש ללקוחותיו בעת הערעור, מבטיח ייצוג מקצועי להצלחתו.

התנגדות לירושה

בתהליך המשפטי הקשור לירושה, ערעור על פסקי דין דורש ייצוג מעורך דין מומחה בתחום. התהליך כולל בדיקת הרשם לענייני ירושה או היועץ המשפטי של הממשלה, ואם יימצאו חסרים, ישלחו הודעה למגיש ההתנגדות למילוי הפרטים החסרים.

 ההתנגדות תעבור לבית המשפט לענייני משפחה לקביעת החלטה סופי.  בסיום הבדיקה, תפורסם החלטת הרשם. התנגדויות לצו ירושה מטרתן למנוע או לשנות את הצו , ויש אפשרות להגיש גם בקשה לבטל צו ירושה או לבטל ייפוי כוח מתמשך, ההתנגדות נערכת לפי החוק ומעניקה לו את אפשרויות לעמוד על זכויותיו ולערער לבית המשפט.

ייצוג בסכסוכי ירושה

פן מרכזי נוסף בעבודתו של עורך דין לענייני ירושה בחיפה הוא ייצוג בסכסוכי ירושה. הסיבות להם שונות, החל מטענות של חלוקה בלתי הוגנת של נכסי העיזבון וכלה במחלוקת פרשנית באשר לנוסח הצוואה. המשותף לכולם הוא כי הם כרוכים בעלויות יקרות ובפגיעה קשה ביחסים המשפחתיים. על כן, המשימה העומדת לנגד עיניו של היא להגיע לתוצאה המשפטית המיטבית בזמן הקצר ביותר, תוך שמירה על הרגישות הנדרשת לאור טיב הסכסוך והצדדים לו.

נציין, כי חלק ניכר מהסכסוכים מתרחשים בהעדר צוואה או כאשר היא אינה ברורה דיה או משום שאינה ערוכה על פי הכללים שבחוק. בפנייה לעורך דין לענייני ירושה מומחה בתחום אשר ינסח מסמך צוואה ברור, מפורט, אשר ישקף במדויק את רצונותיו של המוריש ולא יותיר פתח לפרשנויות סותרות ולטענה בדבר פגמים בעריכתה.

המלצות וטיפים

  • להתייחס להיבט המס כאשר מדובר על להורשת נכסים החייבים לעומת כאלו שלא.
  • כאשר מדובר על הורשה של נכסים פיזיים, להגדיר את ההורשה באופן ספציפי ליורשים המדויקים ואל באופן כללי.
  • אם מדובר ביורשים הגרים בחו"ל , יש לייחס לזה חשיבות רבה כי זה יכול להיות בעל משמעות.
  • ייצוג צדדים בתהליך בהקשרים של התנגדויות..
  • הגשת הליכי ערעור על פסקי דין.
  • ייצוג משפחות, מוטבים וכיוצא באלו בהקשרים משפטיים ומעשיים של זכאות המדינה לירושה.

כיצד לבחור עורך דין ירושה מומלץ?

אחרי כל זה, איך תדעו לבחור עורך דין לענייני ירושה שיספק לכם את השירות האידיאלי שאתם זקוקים לו בנסיבות הפרטניות והמיוחדות שלכם? ראשית כל, אם קיבלתם המלצות מכמה אנשים שאתם מעריכים את דעתם ואשר כבר "נזקקו לשירות" של יישום הורשה, אז כמובן שיש משקל וערך לבחירת עורך דין ירושה מומלץ שכבר קיבלתם לגביו הוכחה על טיב ואיכות השירות.

היבטים נוספים שיש לבחון בעת בחירת עו"ד ירושות בחיפה כוללים למשל ניסיון מעשי בתחום, היכרות וידע עם נושאים ייחודיים ופרטניים למקרה העיזבון הרלוונטי לכם (בין אם כמי שמבקשים להוריש או מי שמבקשים להתנגד לצוואה או לקבל ייצוג כלשהו למול עיזבון של מנוח). כמו כן תנו דגש לתחושה ולכימיה הבינאישית עם בעל המקצוע שהוא עו"ד לענייני ירושות ודווקא בתחום זה של ירושות וצוואות יש מקום להעדיף משרד בוטיקי קטן ואישי על פני משרדי ענק.

למידע נוסף, צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

יובהר, כי אין במידע כאמור לעיל, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי.