חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בוטלה הרשעתו של אדם שהיכה את ילדיו

בוטלה הרשעתו של אדם שהיכה את ילדיו זאת לאחר שהראה כי עבר תכנית שיקום וטיפול

בדיון שנערך ב-2 ביולי 2017 ביטל בית משפט השלום בחיפה את הרשעתו של אדם שהודה בהכאת ילדיו הקטינים. האדם, תושב חיפה לשעבר בשנות השלושים לחייו, הודה בחודש מרץ 2016 בשלושה אירועים שיוחסו לו והתרחשו בשנת 2012. על פי פסק הדין, הכה האיש את בניו הקטינים באמצעות חגורה בשלושה מקרים שונים, אך מאז לא חזר המעשה על עצמו והנאשם הביע צער וחרטה בפני כב' בית המשפט.

בקשה להתחשבות ברקע הנקי של הנאשם- להקלה בעונשו

בא כוחו של הנאשם, עורך הדין רועי גולדשטיין, ביקש כי בית המשפט הנכבד, יתחשב ברקע הנקי של הנאשם, בהבעת החרטה שלו ובעובדה כי הרשעה תגרור בעקבותיה את שלילת רישיון הנשק שלו וכפועל יוצא מכך את איבוד הפרנסה שלו משום עבודתו כמדריך ירי. עורך הדין ציין כי המעשה בוצע לפני כחמש שנים מבלי כוונה להרע לילדים, וכי מאז תיקן הנאשם את דרכיו ואף עבר טיפול פסיכולוגי וחינוכי על מנת להבין את דרכי ההתמודדות הנכונים עם קשיי החינוך של בניו. כמו כן הסנגור הראה כי ילדיו, שמאובחנים כאוטיסטים, לא היו מאובחנים בעת המקרה ולא היו בידי הנאשם הידע או הכלים הנכונים להכיל את הסיטואציה.

כב' השופט ד"ר זאיד פלאח קיבל את טענת עורך הדין גולדשטיין ובפסיקתו טען כי התרשם שחרטות הנאשם הן כנות וכי הטיפול שעבר סייע לו בהבנה של חומרת המקרה וברכישת כלים להתמודדות עתידית עם ילדיו בדרכים אחרות. בפסיקתו ציין כב' השופט את ההלכה מפי השופטת בדימוס דליה דורנר על פיה "הימנעות מהרשעה אפשרית בהצטבר שני גורמים: האחד – על ההרשעה לפגוע פגיעה חמורה בשיקום הנאשם והשני – סוג העבירה מאפשר לוותר, בנסיבות העניין, על הרשעת הנאשם וזאת מבלי לפגוע באופן מהותי בשיקולי הענישה האחרים".

ואכן, במקרה זה השופט השתכנע כי הנאשם שוקם מאז המקרה וכי לא היה ביכולתו להבין את מצבם של ילדיו טרם אובחנו על ידי גורמים מקצועיים, ביטל את הרשעתו והעדיף מתווה שיקומי וטיפולי שהתווה לנאשם בפיקוח שירות המבחן.

לקריאת פרוטוקול פסק הדין