חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעות ליקויי בנייה

תביעות ליקויי בניה – מה חשוב לדעת?

אם אתם ניצבים לפני תביעת קבלן, חשוב לדעת מה נחשב לליקויי בנייה, מהם ליקויי בנייה נפוצים ומתי כדאי לפנות לייעוץ משפטי על ליקויי בנייה עו"ד. ליקויי בנייה יכולים להיות קטנים או גדולים, והתביעה נגד הקבלן תלויה במספר ראשי נזק שרק עורך דין שמתמחה בכך יוכל לעזור לכם להעריך כראוי.

מה נחשב ליקוי בניה?

ליקויי בנייה הם לצערנו מצב נפוץ שבו מתגלים פגמים בנכס – בין אם מדובר בנכס חדש ובין אם לאחר שיפוץ שנעשה על ידי קבלן. ליקויי בנייה יכולים להיות נסתרים או גלויים ואף עלולים להתגלות לאחר זמן. ככל שאתם מגלים פערים בין מה שהובטח לכם בחוזה המכר (או בהסכם הבניה) לבין מה שקיבלתם בפועל – מגיע לכם פיצוי ראוי עבור הנזק, ובמקרים מסוימים גם עבור עוגמת הנפש, ואתם רשאים להגיש תביעות ליקויי בנייה.

מהם אותם ליקויי בניה נפוצים?

ככלל, ליקויי בנייה מוגדרים כאי התאמה בין מצבו של הנכס בפועל לבין התנאים המפורטים בהסכם שנחתם בין הרוכש לבין הקבלן. ליקויי בנייה נפוצים יכולים להתגלות מיד עם קבלת הנכס וגם לאחר זמן. על כן חשוב לשים לב לליקויי בנייה נפוצים:

  • ריצוף ואריחים פגומים
  • בעיות צנרת
  • בעיות איטום ורטיבות
  • בעיות חשמל
  • פגמי טיח ו/או צבע
  • חריגות בנייה

 

נזקים נוספים שעליהם מגיע לכם פיצויים

חשוב לדעת כי ישנם ראשי נזק נוספים שעליהם מגיע לכם פיצוי. נזק שכזה יכול להיות עילת לתביעות ליקויי בניה, למשל בגין הנסיבות הבאות: איחור במסירת הנכס, ירידת ערך בשל חריגות בנייה, או החזרי הוצאות על חוות דעת מקצועיות. את כל הפרמטרים הללו מומלץ לערוך באמצעות ליקויי בנייה עורך דין.

מתי כדאי לפנות לעורך דין ליקויי בניה?

כדאי לפנות לליווי משפטי אצל עורך דין ליקויי בניה שהנו עו"ד המתמחה בתחום ליקויי הבנייה כחודש לפני תום שנת הבדק, שהיא השנה הראשונה שבה אתם גרים בנכס, אשר בסיומה הקבלן אמור לתקן את כל הליקויים והפגמים שהתגלו בה. בשלב זה מומלץ שההתקשרות מול הקבלן תהיה מלווה על ידי עורך דין המתמחה בכך.

משרד עו"ד רועי גולדשטיין – עורך דין ליקויי בנייה המוביל בתחום

זקוקים לייעוץ או ייצוג משפטי של עו"ד המתמחה בתביעות ליקויי בנייה? משרד עו"ד גולדשטיין, המוביל בייעוץ וייצוג משפטי בקשת רחבה של תחומים משפטיים, אתכם היכן שתצטרכו. המשרד מתמקד במספר תחומי ליבה – דיני משפחה, ירושה וצוואות, מקרקעין ונדל"ן. המשרד מתמחה בהיבטים השונים של תחום הנדל"ן בישראל, לרבות עסקאות לסוגיהן, הרישומים הרלוונטיים בפני השלטונות, מיסוי מקרקעין ותביעות בגין ליקויי בנייה. המשרד מציע פתרונות משפטיים יצירתיים ללקוחותיו, על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורם, מתוך התפיסה כי הלקוח תמיד נמצא במרכז.

פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ וליווי משפטי, תוך שקיפות, מצוינות והתאמה אישית לנסיבות המקרה – באמצעות "צור קשר" באתר, בטלפון: 04-6440444, או בדוא"ל: office@goldstein.org.il