חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עריכת הסכמי ממון

עריכת הסכמי ממון- להגן על רכושכם והאינטרסים שלכם

בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מבקשים לערוך הסכמי ממון טרם נישואיהם או מעבר למגורים משותפים כזוג ידוע בציבור. עריכת הסכם ממון אשר בעבר לא הייתה עניין נפוץ, החלה לחלחל למודעות הציבור בשל העובדה שמספר הזוגות אשר מנתקים את יחסיהם בטרם עת הולך ועולה, וכיום שיעור הזוגות המתגרשים עומד על כמעט 50% – כמעט כל זוג שני! בנוסף, המודעות לנושא חלוקת הרכוש בצורה הוגנת הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, וזוגות רבים חוששים להיגרר בבוא העת לעימותים אשר ישפיעו הן על מערכת היחסים שלהם והן על היכולת שלהם לשמור על רכושם.

כשאנחנו מחפשים מומחים לעריכת הסכמי ממון מעין אלה, עלינו להביא בחשבון מספר נקודות:

ראשית, עלינו לבחון האם ההסכם המוצע לנו משרת אותנו באופן אופטימלי. לשם כך, נצטרך במקרים מסוימים להתפשר על מנת שהצד השני יהיה מוכן לקבל אותו.

שנית, עלינו להבין כי לא תמיד קל להציג בפני הצד השני את הבקשה או הדרישה לחתום על הסכם ממון. כאשר אנחנו מחליטים לשכור את שירותיהם של מומחים בעריכת הסכם ממון, מוטב להתייעץ איתם כיצד להעלות את הנושא בפני בן או בת הזוג באופן שלא יעורר התנגדות מוחלטת ויגרום לצד השני להסכים לקבל אותו. במידת הצורך כדאי לברר האם עורך הדין בעצמו יסכים להסביר ולהקל על הצד השני בהחלטה.

שלישית, כל הסכם ממון חייב לקבל אישור משפטי. לשם כך הוא צריך להיות הגון ולעמוד בכללים מסוימים. עלינו לזכור שאמנם ההסכם אמור להגן עלינו, אולם מצד שני אנחנו גם עומדים להתחתן עם מי שאנחנו מבקשים ממנו שיחתום על הסכם זה, ומכאן שלא היינו רוצים להחתים אותו על מסמך שיפגע בו ובזכויות שלו.

כיצד בוחרים עורך דין לעריכת הסכמי ממוןהסכם ממון

כיום ניתן למצוא לא מעט עורכי דין שמתמחים בעריכת הסכמי ממון.

בפנינו עומדות מספר אפשרויות לבחור עורכי דין לעריכת הסכם ממון:

האפשרות הראשונה היא דרך רשת האינטרנט, אנחנו יכולים לבחור עורך דין באמצעות מדריכים ואינדקסים שונים שמציעים מומחים בעריכת הסכמי ממון מכל הארץ. כמו כן אנחנו יכולים לחפש במנועי חיפוש או דרך רשתות חברתיות המלצות של גולשים בעלי ניסיון.

אפשרות נוספת היא לפנות למכרים אשר חתמו על הסכם דומה או מכרים שנאלצו לשכור עורך דין לצורך הליך גירושין. עורכי דין העוסקים בהליכי גירושין מכירים לעומק גם את הנושא של הסכמי ממון ויוכלו לעזור בכך.

בתוך שתי האפשרויות הללו חשוב לציין – מוטב לבחור עורך דין אשר פועל בסמוך לאזור מגורינו על מנת שיהיה זמין עבורנו ויוכל לבצע את התהליך במהרה ולאפשר לנו להתקדם בחיינו ובתכנון החתונה והזוגיות המשותפת.