חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צוואה בפני רשות / בית משפט לענייני משפחה

הדרך למנוע התכתשויות משפטיות מיותרות לאחר אריכות ימיו של המצווה

  • צוואה בעלת תוקף משפטי של פסק דין
  • ניתנת לביצוע תוך זמן קצר ועם מינימום בירוקרטיה
  • מבטלת כמעט לחלוטין את האפשרות לערער על הצוואה (לאחר אריכות ימיו של המצווה)

ההבדל בין צוואה "רגילה" לצוואה בפני רשות

על מנת להעניק לצוואה תוקף משפטי, יש לערוך את הצוואה באחד מהאופנים הבאים: בעל פה, בפני עדים, באמצעות תיעוד מצולם או בפני רשות.

לצוואה בפני רשות יש נפקות משפטית חזקה יותר(!) – משום שהיא נחתמת ומאושרת על ידי בית המשפט, היא מקבלת תוקף של פסק דין משפטי לכל דבר ועניין(!) צוואה זו נערכת בפני שופט, דיין או רשם לענייני ירושה. המצווה מצהיר את דבריו בפני הרשות, בכתב, ובחתימתה (של הרשות) תוענק לצוואה תוקף משפטי מחייב של פסק דין.

מה היתרון של צוואה בפני רשות  או בית משפט לענייני משפחה?

כאמור, היתרון הגדול ביותר של ניסוח צוואה בפני הרשות, הוא קבלת תוקף משפטי של פסק דין(!) המשמעות של קבלת פסק דין הינה שכדי לערער על תוקפה של צוואה מסוג זה, יצטרכו המערערים לבקש ביטול פסק דין של בית משפט(!) כלומר, המערערים שיבקשו לקבול על הצוואה יצטרכו לעבור משוכה גבוהה במיוחד, שכן בשלב זה הצוואה כבר תעבור "מבחן שיפוטי" ע"י שופט מכהן. אין ספק, כי הסיכוי להצליח בהליך מורכב וקשה שכזה לאחר אריכות ימיו של המצווה, הוא קלוש ביותר.

צוואה בפני הרשות מעניקה פתרון טוב גם במקרים בהם קיים צורך לנסח צוואה במהירות, ללא אפשרות להעלות את רצונותיו של המצווה על הכתב או להקליטו.

ליווי מצד עורך דין לענייני משפחה

משום תוקפה המשפטי של צוואה בפני הרשות, קיימת חשיבות רבה מאוד להיוועצות עם עורך דין לענייני משפחה המתמחה בדיני ירושות וצוואות (שהנו עורך דין צוואות בחיפה) לטובת ניסוח הולם וראוי של הצוואה הניתנת בפני הרשות והבטחה כי הצוואה תוגש בצורה מיטבית אשר תקטין למינימום את אפשרות הערעור עליה בטרם מימושה, וכן תבטיח את מימוש רצונותיו של המצווה במלואם, לאחר אריכות ימיו.

לפרטים נוספים ולייעוץ עם עורך דין צוואות או עורך דין ירושה המומחים בדבר צוואה בפני הרשות, צרו קשר עם משרדנו – כאן או התקשרו לטלפון 04-644-0444

הבהרה: אין באמור במאמר זה כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי ו/או ייצוג משפטי ואין לראות באמור בו ייעוץ ו/או ייצוג משפטי מכל סוג.