חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדינים השונים הקיימים במדינת ישראל

דינים במשפט האזרחי בישראל

במדינת ישראל קיימים דינים רבים אשר נוגעים בכל תחומי החיים שלנו כאזרחים ומעגנים כללים של "עשה ואל תעשה" בכל הקשור בהתנהלות היומיומית. התחומים הללו כוללים בין היתר את: דיני נזיקין, דיני משפחה, דיני עבודה, דיני תעבורה, מקרקעין ונדל"ן, הדין הפלילי, עורך דין הסכם ממון להסדרת הנושאים הכלכליים בין בני זוג בעלי הון עצמי ורכוש לדוגמה, במשפט האזרחי ועוד רבים.

כאשר אדם נאלץ לשכור את שירותיו של עורך דין, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא להבין לאיזה תחום "נופל" המקרה הפרטני שלו ולאחר מכן לחפש אחר העורך הדין הטוב ביותר עבורו בתחום זה. הכוונה ב"עבורו" היא כי לכל אדם ולכל צורך, לאו דווקא עורך הדין המוביל ביותר ובעל המוניטין הטוב ביותר, הוא המתאים. ישנם מספר פרמטרים אותם הלקוח צריך לבדוק אצל עורך הדין כאשר החשוב מבינהם הוא ההתאמה אל עורך הדין והחיבור שנוצר ביניהם. חיבור זה הוא אקוטי משום ההנחה שאם אתה, הלקוח, לא תרגיש בנוח עם עורך הדין שלך, אזי לא תוכל לתקשר איתו בצורה טובה, ולא משנה כמה טוב יהיה עורך הדין וכמה מקרים מוצלחים נרשמו לזכותו – סביר להניח שלא תהייה מרוצה והכשל בתקשורת יגרום לכך שהעברת המידע לא תזרום בצורה נכונה, דבר שעשוי לפגוע בסיכויי ההצלחה של ההליך המשפטי.

דוגמה מעולם המקרקעין

אדם אשר החליט, למשל, כי הוא חפץ למכור את דירתו על מנת להשתדרג ולרכוש בית פרטי, חיפש אחר עורך דין המתמחה בעולם המקרקעין. לאחר קבלת המלצה ממכר, פנה למשרד עורכי דין באזור מגוריו וכבר בשיחת הטלפון החליט לשכור את שירותיו של אחד מעורכי הדין במשרד. לאחר שהחל התהליך, הגיע אותו אדם למשרד עורכי הדין ובפגישה הפרונטלית הראשונה, משהו לא "הסתדר" לו עם עורך הדין עד כדי כך שהרגיש כי אותו עורך דין אינו מסב אליו את תשומת הלב הראויה ובשל כך עסקת חייו מתעכבת. כך, עם הרגשה שהתעצמה עם הזמן שחלף, החליט אותו אדם לסכם בעצמו את מחיר העסקה מול בעל הבית ולא עדכן את עורך הדין, פעולה אשר לאחר מכן התבררה כשגויה והסבה לו נזקים רבים. על כן, כאשר מחפשים את שירותיו של עורך דין מקרקעין בקריות או בכל אזור אחר בארץ לצורך העניין, מומלץ מאוד להיפגש עם עורך הדין ולוודא כי אכן קיים חיבור ושניכם מבינים זה את זה ויכולים להניע יחד את התהליך.

זכרו – כאשר מגיעה העת לבחור עורך דין, השקיעו מעט מזמנכם ובחרו את מי שנדמה לכם כי ילווה אתכם בצורה הטובה ביותר עבורכם ותוכלו להרגיש איתו שאתם נמצאים בידיים טובות.